Lenka Cafourková Ďuricová, Dávid Pollák a Petr Kolář

Lenka Cafourková, soprán

Lenka Cafourková Ďuricová (nar. 30. 10. 1986) pochází z Uničova. Po absolvování Základní umělecké školy v Uničově byla v roce 2002 přijata na Konzervatoř v Brně do třídy MgA. Petra Julíčka. V rámci studia ztvárnila hlavní roli v opeře La canterina J. Haydna a roli Bellindy v opeře Dido a Aeneas Henryho Purcella. V letech 2008–2013 studovala na Janáčkově akademii múzických umění v Brně (ped. vedení Natalia Romanová-Achaladze). Bakalářské studium ukončila absolventskou rolí Popelky ve Veselohře na mostě Bohuslava Martinů (další role: hl. postava v Pucciniho stejnojmenné opeře) a magisterské studium završila rolí Mařenky v Prodané nevěstě Bedřicha Smetany.
Účastnila se také mistrovských pěveckých kurzů u Petera Dvorského, Reginy Renzowé a Gabriely Beňačkové (2010 a 2011). V roce 2010 vystupovala na koncertu mladých talentů ve Vídni ( „Morgenstern“). Je laureátkou Písňové soutěže Bohuslava Martinů v Praze. Již pět let působí externě v Janáčkově divadle v Brně (Pamina- Papageno hraje na kouzelnou flétnu, Osud – L. Janáček) a v roce 2013 debutovala jako Mařenka ve Smetanově Prodané nevěstě v Moravském divadle v Olomouci, kde také v únoru 2015 ztvárnila roli Vendulky ve Smetanově Hubičce. V roce 2014 se představila také jako La Folie v opeře Platée J. Ph. Rameaua v rámci Znojemského hudebního festivalu (česká premiéra, natočeno Českou televizí), za kterou byla  nominována  v širší nominaci na cenu Thálie pro rok 2014. V rámci Znojemského hudebního festivalu 2016 se představila jako Zerlina v Mozartově opeře Don Giovanni. Od roku 2013 spolupracuje sólově i sborově s Czech Ensemble Baroque.
Lenka Cafourková Ďuricová se věnuje převážně opernímu, ale také operetnímu repertoáru, písním a koncertnímu vystupování.

 

Dávid Pollák, sólová trumpeta

Hru na trubku studoval na brněnské konzervatoři u pedagoga MgA. Josefa Cecavy. Následně ve studiu pokračoval na akademii múzických umění HAMU v Praze. V letech 2015-2020 působil jako hráč ve skupině trubek v symfonickém orchestru hl. města Prahy FOK. Od roku 2021 působí na pozici 1. trumpetisty v symfonickém orcherstru Filharmonie Brno. Dále spolupracuje s Českou filharmonií, Slovenskou filharmonií, Janáčkovou filharmonií Ostrava, Českým národním symfonickým orchestrem, Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu a mnoho dalších.

 

Petr Kolář, varhany

V letech 1982 až 1988 studoval varhanní hru na Konzervatoři v Brně u Vratislava Bělského, později u Zdeňka Nováčka. Poté pokračoval ve studiu na JAMU v Brně, ve třídě prof. Aleny Veselé. Během studií se aktivně zúčastnil několika interpretačních kurzů. Upozornil na sebe také úspěchy na varhanních soutěžích (1986 Opava II. cena, 1988 Brno II. cena, 1989 Pražské jaro III. cena, 1991 Deventer I. cena) Od roku 2000 je pedagogem hry na varhany a improvizace na Konzervatoři a Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Pravidelně spolupracuje s Filharmonií Brno, různými komorními ansámbly a sbory. Sólově vystupuje doma a v zahraničí 

Po celou svoji hudební kariéru se věnuje práci s pěveckými sbory. V období 1995 – 2002 je angažován v Národním divadle v Brně, kde na pozici sbormistra Zpěvohry, nastudoval více jak 20 operet a muzikálů.  V roce 2001 se stává sbormistrem Brněnského filharmonického sboru Beseda brněnská a dirigentem Orchestru katedrály sv. Petra a Pavla. V roce 2014 zakládá Brněnský katedrální sbor MAGNIFICAT. Od roku 2000 je členem předsednictva Musica sacra. Realizoval několik Cd nosičů a televizních záznamů. V létech 1990 až 1997 působil jako ředitel kůru a varhaník v bazilice Nanebevzetí Panny Marie na Starém Brně. Od roku 1998 zastává pozici ředitele kůru a varhaníka v katedrále sv. Petra a Pavla v Brně. Během návštěvy papeže Benedikta XVI. v Brně v roce 2009, dirigoval hudbu při slavnostní papežské bohoslužbě na místním letišti. 

Za své působení v oblasti duchovní hudby obdržel v roce 2013 Medaili sv. Petra  a Pavla, v roce 2019 obdržel cenu Johann-Wenzel-Stamitz Pries, uměleckého sdružení Esslingen.